پل جالب برای اتصال چین وهنگ کنگ

پلی جالب برای اتصال چین و هنگ کنگ :

همانطور که میدانید در هنگ کنگ از چپ رانندگی میکنند اما در چین از سمت راست. حال برای اتصال سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ توسط یک پل چگونه میتوان این مشکل را حل کرد طوری که در سمتی که به چین میرود رانندگان در سمت راست و در سمتی که به هنگ کنگ میرسد رانندگان در سمت چپ قرار گیرند؟ پل مارپیچ بین چین و هنگ کنگ

این مشکلی بود که یک شرکت معماری هلندی برای آن راه حل پیدا کرد: طراحی پلی که در وسط خود سمت لین های عبوری آن تغییر میکند! در واقع با طراحی پل بصورت یک قسمت زیرگذر و روگذر که شکل مارپیچی میگیرد رانندگانی که از چین به هنگ کنگ می آیند از سمت راست به چپ پل منتقل میشوند و همین موضوع بصورت برعکس برای رانندگان لین مخالف صورت میگیرد.
 

نام این طرح پل “گردنبند رودخانه مرواید” (Pearl River Necklace) است که برای مسابقه ایده های طراحی بین المللی امکانات عبور از مرز هنگ کنگ ارسال شده است.

به گفته طراحان هلندی پل Flipper , ما بجای اینکه تنها به فکر رفع این مشکل تغییر ترافیک باشیم, خواستیم در این طرح این موضوع را به نوعی جشن بگیریم و به نمایش بگذاریم. طوری که نه تنها مشکل حل شود بلکه یک چشم انداز به یاد ماندنی ایجاد کنیم.

منبع : civiltect.com

نکته مهم : این پل فعلا فقط طرح است و معلوم نیست که ساخته شود ولی بسیار خلاقانه و جالب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, | 10:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |